maanantai 3. helmikuuta 2014

Haaste tuli minullekin :)

Sain blogi-historiani ensimmäisen haasteen. Toki historiaa ei pitkästi ole vielä ehtinyt kertyä, mutta kumminkin.
Kivaa, mielenkiintoista vastata!
Haasteen heitti Flikka.


Haaste on seuraavanlainen:

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään. 
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.  
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.  
4. Heidän tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.  
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.  
6. Ei takaisin haastamista.

Tässä ensin minusta asioita:


1. Olen syntynyt Västeråsissa kultaisella 70-luvulla, jolloin kesät oli pitkiä ja kuumia. 

2. Olen ainoa lapsi.

3. Olen muuttanut pois kotoa 16-vuotiaana. Ensin muutin Kalajoelle, sieltä tänne Vaasaan.

4. En harrastanut lapsena tai nuorena liikuntaa. Viiden kilometrin koulumatkat yläasteelle pitivät huolen siitä, että liikuin riittävästi. Liikkumisen ilon löysin vähän päälle 30-vuotiaana.

5. Lapsena haaveilin työskenteleväni sairaanhoitajana, myöhemmin toivoin menestyväni muotisuunnittelijana tai tanssijana.

6. Hain Hesaan kouluun 16-vuotiaana. Päätin, että jos pääsen sinne kouluun, menen Aira Samulinin tanssikouluun... en muuten päässyt Hesaan kouluun.

7. Valmistuin sairaanhoitajaksi 1997 ja olen siitä lähtien työskennellyt samassa keskussairaalassa. Samassa yksikössä olen ollut töissä vuodesta 1999.

8. Tyttäreni harrastuksen myötä olen tutustunut cheerleadingiin. Harmittaa, etten ole aloittanut tätä lajia silloin kun muutin Vaasaan eli 17-vuotiaana. Cheerleading on Minun Lajini (vaikka olenkin armottoman hidas/löysä/kömpelö/kankea), sillä nautin siitä todella ja odottelen treenien päätyttyä seuraavan viikon treenejä!

9. Sairastin rintasyövän vuonna 2009 ja se oli (ammatistani huolimatta tai ammatistani johtuen), minulle todella kova isku niin fyysisellä kuin psyykkisellä tasolla. Taistelutahto on ollut kova alun hankaluuden jälkeen ja koen, että on puhdistavaa puhua avoimesti rintasyövästä. Lisäksi avoin keskustelu vähentää pelkoja.

10. Pidän kielten opiskelusta. Olen opiskellut ruotsin ja englannin lisäksi saksaa, norjaa, kreikkaa ja espanjaa.

11. Minulla on kaksi ihanaa lasta, vaikka olin aina varma, etten saisi enää lapsia näin vanhana ja sytostaattihoitojen jälkeen. Toisin kävi <3


Minulle esitetyt kysymykset:

1. Mikä on ollut elämäsi vaikein hetki? 

- kun jouduin kertomaan Tytsille sairastuneeni rintasyöpään. Yhdessä nimesimme kasvaimen Ursulaksi, joka leikataan pois.

2. Mikä on ensimmäinen lapsuudenmuistosi?
- tää on paha! emmä muista mitään.. :D ehkä jokin lämmin kesäpäivä hiekkalaatikolla yhdessä ruotsinkielisten kanssa, kun elekieli on yhteinen kieli.

3. Mitä ruokaa inhoat?
- maksalaatikko! En ole maistanut enkä maista!

4. Mitä ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- filtin

5. Kenet ottaisit mukaan autiolle saarelle?
- rakkaimmat

6. Mikä on mielestäsi kehosi paras kohta?
- tällä hetkellä ei mikään, ei yhtikäs mitään. Tarvetta on siis ryhtyä hommiin! Ennen syöpää olisin vastannut rinnat, mutta nyt olen tyytymätön niihinkin. Toki olen tyytyväinen, että minulle on tehty rinnan korjausleikkaus ja että voin imettää toisella rinnallani.

7. Lankeatko ennemmin suolaisiin vai makeisiin herkkuihin?
 - suolaisiin, tää oli iisi piisi kysymys

8. Mitä urheilulajia haluaisit kokeilla?
- syvänmerensukellusta jossain kaukana lämpimässä, missä on kirkkaat vedet. Vaikka Kreikassa. Tai Madagascarilla. Tai onko sukellus urheilulaji?

9. Lempivuodenaikasi ja miksi?
- kesä; valoisaa, lämmintä, kaunista, ei tarvi pukea niin montaa kerrosta vaatetta päälle

10. Minne haluaisit matkustaa?
- Kreikkaan

11. Suklaa vai salmiakki?
- tsuklaati

 
Kysymykseni haastettaville:
1. Kuinka tunnet haasteen tekijän?
2. Mistä unelmoit?
3. Milloin itkit viimeksi? Miksi?
4. Millainen on unelmiesi loma?
5. Onko sinulla sisaruksia?
6. Missä ja miten asut?
7. Kierrätätkö? Miten?
8. Mitä kieliä osaat?
9. Millainen on temperamenttisi?
10.Teetkö vai haaveiletko?
11.Kesä vai talvi?

Heitän haasteen seuraaville Miialle ja Maaretille.
Enempää en nyt ala haastamaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3