keskiviikko 16. heinäkuuta 2014

Mitä tapahtui farkkujen mitoitukselle?

Menin tässä eräänä päivänä Vaasan Vilaan, ihan vain tarkistamaan alennusmyyntien anteja.
Löysin kuitenkin IHANAT Objektin farkut; sellaiset kesäiset, ihanan vaaleat ja kulutetut! Vähän kuin "must have". Tässä blogissa juttua kyseisistä farkuista, kokeilin noita vaaleimpia <3

Otin vanhasta tottumuksesta koon 30, jonka ajattelin olevan sopiva taikka sitten vähän pieni. Farkkujen malli oli jokin ExtraSlimFit, joten epäilin suuresti, että mahdunko farkkuihin.
Tyypilliseen tapaan pituudessa oli vaihtoehtoina joko 32 tai 34. Sanomattakin oli selvää, että valitsin lyhyemmän mallin (pituuttahan minulla on 162 cm).

Päädyin koppiin sovittamaan farkkuja ja huomasin ilokseni, että farkut olivat aivan liian suuret. Ystävällinen myyjä ehätti kopin luo ja lupasi tuoda kokoa pienemmät farkut eli kokoa 29. Nämäkin pyörivät jaloissani. Ei muuta kuin pienempää kehiin ja kappas, 28 tuuman farkut olivat sopivat MUTTA pituus oli sitten se 34 eli turkasen pitkät housut. Kaiken lisäksi pohkeet olivat löysät, joten malli oli ihan hassu tälläiselle lyhytjalkaiselle!
Myyjä oli edelleen ystävällinen ja lupasi soittaa johonkin muuhun Vilaan ja tiedustella, josko olisi lyhyemmällä lahkeella jossain. Tässä vaiheessa poitsu heräsi päikyiltä ja mammalle tuli kiire pois kaupasta.

Innosta tietenkin hihkuin kotona, kuinka tämä mamma on käynyt pieneksi, sillä minulla ei ole koskaan aikuisiällä mahtunut noin pienet farkut! Jes jes jes!

Freddyn farkkuja olen haaveillut, mutta netistä lukeman perusteella en ole vakuuttunut niiden olevan hintansa väärtit. En myöskään usko, että farkuilla voisin saada peppuani hyppyriksi vaan siihen tarvitaan ihan oikeaa rääkkiä ja työtä. Ja hikeä. Ja kärsivällisyyttä. 

Kuva napattu Freddystoren sivuilta 

Koska olen köyhä, voin siis haaveilla Freddyistä ja päädyin Vaasan keskustan Cubukseen kokeilemaan farkkuja, joissa on elastaania joukossa. Cubuksestakin löytyi push up-efektin lupaavat farkut ja näissä kävi kuten Vilalla; sain kiskoa jalkaani 28 tuuman farkut. Tässä linkki Cubuksen sivuille. Ohhoh, tuumailin minä, mutta samaan aikaan manasin liian löysiä pohkeita. Eli eivät olleet pillit minulle koko matkalta, ainoastaan polveen saakka.
Myyjän kanssa tuumeimme, että salille on siis mentävä!
Niin, miten kävi sen push up-efektin kanssa?
Joo, ei mitään eroa minun mielestäni.

Kuva napattu Cubuksen sivuilta

Kerroin viime viikolla, että olin käymässä Kuhmossa lapsuuden kesäloma-maisemissa. Isältäni sattui löytymään vanhoja Leviksiä (juu juu, mallia 501). Sopivasti valkoiset sekä kesäisen haalean vaaleat, sopivaa kokoa. Muistan, että lukion ekalla minulla on ollut viimeksi 501:t ja koko oli tuolloin 31/30 (lahkeen mitasta en ole varma). Löytö-farkut olivat kokoa 30/30 ja 30/32.
Kuvitella, että nämä olivat sopivat! Ja kerrankin löysin farkut, joissa on minulle liian lyhyet farkut!

Eli toki olen pienentynyt, mutta miten voi olla mahdollista, että nykyisellä kokoluokituksella kokoni on 28 ja vanhalla 30? Kahden vaatekoon ero, eihän se nyt niin pitäisi olla. Ei se vaatteen elastaani voi vaikuttaa asiaan, sillä samankokoinen ihminen niitä käyttää joka tapauksessa.
Myydäänkö vaatteita paremmin, kun myydään mielikuvaa pienemmästä ihmisestä?
Onko teillä vastaavia kokemuksia? 
Entä onko jollain kaapissa Freddyn farkkuja? Mitä olet ollut mieltä? 
Entä mikä on Sinun farkku-suosikkisi?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3